პროექტის სახელწოდება- ბულინგი
პროექტის ხელმძღვანელი- ია
მთავარაშვილი
ქ.თბილისის 39-ე საჯარო სკოლის მასწავლებელი
პროექტში მონაწილეები- 2კლასის
მოსწავლეები,სამოქალაქო
კლუბი
პროექტის ხანგრძლივობა - 19 - 24
აპრილი
პრობლემის ანალიზი - ბულინგი ნიშნავს ფიზიკურ ან
ფსიქოლოგიურ ძალადობას, რომელიც ხორციელდება
ბავშვის მიმართ თანაკლასელთა ან
სხვა ჯგუფის მიერ. ის შეიძლება ნებისმიერი ქვეყნის ნებისმიერ სკოლაში
მოხდეს. კვლევები აჩვენებს,რომ მასწავლებლები ბოლომდე ვერ აფასებენ
თუ რამდენად ხშირად ხდება დაბულინგების ფაქტი,რადგან ბულინგის
მსხვერპლი ყოველთვის არ ატყობინებს მასწავლებელს.
პრობლემის
აქტუალობიდან გამომდინარე, მოსწავლეებში ჩავატარე გამოკითხვა, რამაც გამოავლინა მოსწავლეთა
დაინტერესება ბულინგის თემით . ჩემს სადამრიგებლო კლასში არის რამდენიმე რთული ქცევის
მოსწავლე, რომელთაც აქვთ დაბალი სოციალური უნარ-ჩვევები,
რის გა-
მოც ვერ ახერხებენ პოზიტიურ ურთიერთობებს
კლასელებთან, უჭირთ ემოციების მართვა, იქმნება კონფლიქტური სიტუაციები. კლასში
არსებულმა პრობლემებმა გააჩინა იდეა გვემუშავა პროექტზე.
1)
მოკლევადიანი მიზნები:
ა) მოსწავლეები გაეცნობიან ბულინგისა
და ძალადობის ცნებებს და სახეებს, ბავშვური სიცელქისაგან განმასხვავებელ ნიშნებს:
ბ) მოსწავლეებს ჩამოუყალიბდებათ
უარყოფითი დამოკიდებულება ყოველგვარი ძალადობისადმი;
2)
გრძელვადიანი მიზნები:
ა) კვლევა- ძიების, დაგროვილი ცოდნის
პრეზენტაციის უნარ-ჩვევე-ბის განვითარება;
ბ) ტოლერანტული კულტურის განვითარება;
პროექტის ამოცანები:
1.
საორგანიზაციო
საკითხების მოგვარება;
2.
თანამშრომლობა
სკოლაში არსებულ სამოქალაქო კლუბთან;
3.
რესურსების მოძიება-ორგანიზება;
4.
სკოლაში სხვადასხვა
საგანმანათლებლო ღონისძიებების დაგეგმვა;
5.
მონიტორინგი
და შეფასება
ამოცანების განსახორციელებლად
საჭირო საქმიანობები:
1.
საორგანიზაციო
საკითხების მოგვარება:
·
სამუშაო ფართის მოძიება,სადაც განთავსებული იქნება კომპიუტერი, პროექტორი;
2.
თანამშრომლობა სკოლის ადმინისტრაციასთან, სკოლაში არსებულ სამოქალაქო კლუბთან:
·
პროექტის გაცნობა,
შეხვედრების დაგეგმვა;
3.
რესურსების მოძიება-ორგანიზება:
·
ვიდეო ფილმების
მოძიება ბულინგის თემაზე;
·
საკანცელარიო
ნივთები;
4.
სკოლაში სხვადასხვა
საგანმანათლებლო ღონისძიებების
დაგეგმვა/ განხორციელება:
·
პლაკატების დამზადება
თემაზე „ არა ძალადობას!“
·
კომიქსების შექმნა
და გამოფენის მოწყობა;
·
მინი ლექცია მშობლებთან თემაზე : „ როგორ შევაჩეროთ ბულინგი“;
5.
მონიტორინგი და შეფასება: · შუალედური
მონიტორინგი; · საბოლოო შეფასება;
პროექტის განხორციელების რისკები:
·
ფილმის ჩვენების დროს შეიძლება ადგილი ჰქონდეს რაიმე სახის ტექნიკურ პრობლემას(
გაითიშოს ინტერნეტი, პრობლემა შეექმნას პროექტორს) საჭირო იქნება ფილმის წინასწარ გადმოწერა,
ტექნი-კის შემოწმება.
მას შემდეგ ,რაც კლასში
გამოიკვეთა პრობლემა და გადაწყდა პროექტის განხორციელება, მოსწავლეები გავანაწილე ჯგუფებში
მოს-
წავლეთა ინტერესების და საჭიროების მიხედვით.
პირველ ჯგუფს დაევალა: ჩაეტარებინათ გამოკითხვა კლასელებში
ბულინგის თემაზე( რა არის ბულინგი? რას მიიჩნევთ ძალადობად?
არის თუ არა ძალადობა სკოლაში?)
მეორე ჯგუფს დაევალა: რესურსის მოძიება და პლაკატის დამზადება
სათაურით „ არა ძალადობას! „
მესამე ჯგუფს დაევალა: კომიქსების შექმნა ბულინგის თემაზე და
გამოფენის მოწყობა.
მეოთხე ჯგუფს დაევალა: სიტუაციური ამოცანების განხილვა და
შეფასება.
ჯგუფები წარმოადგენენ შესრულებულ სამუშაოს და შეფასდებიან შეფა-
სების რუბრიკის მიხედვით.
პროექტის მიმდინარეობის
პროცესში მუდმივად ვახორციელებდი მონიტორინგს,რაც მაძლევდა საშუალებას შემემოწმებინა
იყო თუ არა
პროგრესი. სრულდებოდა თუ არა ჯგუფური ვალდებულებები და რო-
გორ იგეგმებოდა შემდგომი ნაბიჯები.
ვის მიერ
|
როდის
|
რა კრიტერიუმებით
|
|
|
|
||
მონიტორინგი/
|
|
|
|
|
|
|
|
შეფასება
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 ჯგ.
|
2 ჯგ.
|
3 ჯგ.
|
|
4 ჯგ
|
|
|
|
|
|
||||
|
|
|
|
|
|
|
|
პირველი
|
პედაგოგი
|
ოქტომბერი
|
გამოკითხვის
|
პლაკატის
|
კომიქსების
|
|
სიტუაციური
|
შუალედური
|
|
|
-
|
-
|
შექმნა
|
|
ამოცანების
|
მონიტორინგი
|
|
|
თვის
|
თვის
|
ბულინგის
|
|
მოძიება
|
|
|
კითხვების
|
რესურსის
|
თემაზე
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
შედგენა
|
მოძიება
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
მეორე
|
პედაგოგი
|
ოქტომბერი
|
გამოკითხვის
|
დამზადე-
|
სკოლის
|
|
მოძიებული
|
შუალედური
|
|
|
ჩატარება,
|
ბის
|
ტერიტორი-
|
|
მასალის
|
მონიტორინგი
|
|
|
შედეგების
|
პროცე-
|
აზე
|
|
გაცნობა და გან-
|
|
|
ასახვა
|
სის ფოტო
|
გამოფე-
|
|
ხილვა
|
|
|
|
|
|
||||
|
|
|
|
მასალით
|
ნის მოწყო-
|
|
|
|
|
|
|
ასახვა.
|
ბა
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
საბოლოო
|
პედაგოგი
|
ოქტომბერი
|
შესრულებული სამუშაოს წარდგენა
|
|
|||
შეფასება
|
|
დასკვნითი
|
|
|
|
|
|
|
პრეზენტაცია
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
საპროექტო
|
|
პასუხისმგებელი
პირები
|
|
|
|
საქმიანობები
|
|
|
|
ვადა
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ოქტო
|
|
|
|
|
|
მბერი
|
|
|
|
|
|
|
1.
|
სამუშაო სივრცის
|
|
ხელმძღვანელი
|
|
1
|
|
მოწყობა
|
|
მოსწავლეები
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2.
|
|
|
ხელმძღვანელი
|
|
2
|
|
სამუშაო
|
|
სამოქალაქო კლუბის
|
|
|
|
|
|
წევრები
|
|
|
|
ჯგუფების შექმნა
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3.
|
საჭირო
|
|
მოსწავლეები
|
|
4
|
|
რესურსების
|
|
სამოქალაქო კლუბის
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
მობილიზება
|
|
წევრები
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4.
|
ფილმების მოძიება
|
|
სამოქალაქო კლუბის
|
7
|
|
|
ძალადობის თემაზე
|
|
მოსწავლეები
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5.
|
პლაკატის
|
|
2/ბ კლასის მოსწავლეები
|
9
|
|
|
დამზადება
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6.
|
ფილმის ჩვენება და
|
|
სამოქალაქო კლუბის
|
8
|
|
|
განხილვა
|
|
მოსწავლეე-
|
|
|
|
|
|
ბი / ხელმძღვანელი
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7.
|
კომიქსების
|
|
2/ბ კლასის მოსწავლეები
|
11
|
|
|
დამზადება/
|
|
ხელმძღვანელი
|
|
|
|
გამოფენის მოწყობა
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
მინი ლექცია
მშობლების
მონაწილეობით
ხელმძღვანელი/სამოქალაქო
კლუბის მოსწავლეები
პრეზენტაციის შეფასება
|
2
|
1
|
0
|
|
ჯგუფის მიერ დავა-
|
ჯგუფის
|
|
ჯგუფის
|
პრეზენტაციიდან
|
ლების შესრულება
|
პრეზენტაციაში ჩანს
|
|
პრეზენტაციაში ჩანს
|
ჩანს რომ ჯგუფმა
|
(კონკრეტული
|
რომ, მიცემული
|
|
რომ, მიცემული
|
მიცემული
|
დავალებების
|
დავალება
|
|
დავალება არ არის
|
დავალებები არ/ვერ
|
მიხედვით)
|
სრულყოფილადაა
|
|
სრულყოფილად
|
შეასრულა
|
|
შესრულებული
|
|
შესრულებული
|
|
ჯგუფის მიერ
|
პრეზენტაციისას
|
|
წარმოდგენილია
|
ფოტომასალა არაა
|
შესრულებეული
|
ჯგუფის მიერ
|
|
მხოლოდ ერთი
|
წარმოდგენილი
|
სამუშაოს ამსახველ
|
შესრულებეული
|
|
კონკრეტული
|
|
ფოტო მასალის
|
სამუშაოების
|
|
აქტივობის
|
|
წარმოდგენა
|
ამსახველ ფოტო
|
|
|
|
No comments:
Post a Comment