Saturday, November 23, 2019

დავიცვათ გარემო



სსიპ.თბილისის 39-ე საჯარო სკოლა

სოციალური პროექტი


პროექტის
,,დავიცვათ გარემო დაბინძურებიგან“
სახელწოდება








პროექტის
განხორციებაზე

პასუხისმგებელი პირი
ია მთავარაშვილი





საკონტაქტო ინფორმაცია
551923001




სკოლის დასახელება
სსიპ.თბილისის 39-ე საჯარო სკოლა


მისამართი
გლდანის 1 მკ.რ




პროექტის მონაწილენი
პირველი კლასის მოსწავლეები, მასწავლებელი.



დრო



სკოლის დირექტორი:    ბესარიონ სიხარულიძე



პროექტის განხორციელებაზე პასუხისმგებელი პირი: ია მთავარაშვილი












პრობლემის ანალიზი
პროექტის ჩატარების იდეისაკენ

მოსწავლეებმა მიბიძგეს, სკოლის ეზოსა და

საკლასო ოთახში ხშირად ყრიდნენ.

ფურცლებს, გატეხილ კალმებს, ცელოფნებს,

კოლოფებს, დაშლილ სათლელებსა და

ნარჩენ საკვებს. უყურადღებობა და

გულგრილობა ზედმეტად იყო გამოხატული

ამის შესაცვლელად გადავწყვიტე რომ

დავგეგმო აქტივობები რათა მოსწავლეებს

სუფთა და ჯანმრთერლობისათვის

უსაფრთხო გარემოში მოუხდეთ ყოფნა.

მნიშვნელოვნად ჩავთვალე ის რომ მათ არ

იცოდნენ რომ გარემოს დაბინძურება

საიცოცხლოდ აუცილებელია მინდოდა

საინტერესოდ დაგეგმილი აქტივობების

საფუძველზე უკეთ გაეაზრებინათ როგორი

მინიშვნელოვანია ეს. დაფიქრებულიყვნენ,

რომ ნაგვის დაყრისას ისინი არამარტო თვის

თავს არამეტ სხვებსაც არ უფრთხილდებიან.

ბავშვებმა უნდა იცოდნენ ნარჩენების

დახარისხება და პატივი სცენ ყველა იმ

ადამიანს, ვინც ზრუნავს გარემოს

სისუფთავეზე.

პროექტის ფარგლებში მოსწავლეები

იმუშავებენ ჯგუფებში მოიძიებენ

ინფორმაციას და ვიდეო მასალას.

გაეცნობიან სტატისტიკას რომ სიგარეტის

ნამწვავები ცარიელი ბოთლები, კანფეტების

ფუთები, პიკნიკის ნარჩენები

შემაშფოთებელ სურათს ქმნიან. მიმაჩნია

რომ მოსწავლეებმა ბავშვობის ასაკიდანვე

ვალდებულება უნდა იგრძნონ მოუარონ

ბუნებას, ზრუნვა ჩვეულებად უნდა ექცეთ

და ყველგან და ყოველთვის დაიცვან მასთან

დაკავშირებული წესები.


მოსწავლეები დაადგენენ რამდენად

ძლიერია კავშირი გარემოსა და სიცოცხლეს

შორის მოიძიებენ ინფორმაციებს ვიდეო

რგოლებს. შექმნიან ფოტო კოლაჟს სადაც

ადამიანებს მოუწოდებენ რომ ნუ

დააბინძურებენ გარემოს.
პროექტის მიზანი
ხელი შევუწყო მოსწავლეებში სოციალური

უნარების განვითარებას და ზოგადი

განათლების ეროვნული

მიზნებიდანგამომდინარე ხაზი გავუსვა რომ

აუცილებელია ბუნებრივი გარემო

პირობების შენარჩუნება და დაცვა.

მოსწავლეები მოიძიებენ და შეისწავლიან

ბუნების დაცვის თემაზე შექმნილ

ნამუშევრებს. პროექტის მიზანია დავეხმარო

მოსწავლეებს იმის გაცნობიერებაში რომ

ჯანმრთელობა სიცოცხლე გარემო

ერთმანეთზეა გადაჯაჭვული. მინდა მათ

მოტივაცია შევუქმნა მზრუნველობა

გამოხატონ, დაფიქრდნენ თუ როგორი

ქცევით შეიძლება ამის გაკეთება.

სამოქალაქო ცნობიერების ამაღლებით

ისინი კომუნიკაციას გარე სამყაროსთან

სწორად და უსაფრთხოდ განახორციელებენ.

შედეგად თვითონაც შეექმნებათ

პასუხისმგებლობის განცდა და თავიანთ

დასუფთავებულ გარემოს

მოუფრთხილდებიან.
პროექტის ამოცანები
ურთიერთთანამშრომლობა, ინფორმაციის

მოძიების უნარი, პლაკატების, კოლაჟების

შექმნა, ინფორმაციული ტექნოლოგიის

გამოყენების უნარ-ჩვევები
მოსალოდნელი შედეგები
მოსწავლეები შეძლებენ განსაზღვრონ

სუფთა გარემოს მნიშვნელობა, ამ თემაზე

იმსჯელონ მოაწყონ დისკუსია საკუთარი

შეხედულებები გაუზიარონ

თანაკლასელებსა და ირგვლივ მყოფებს.

დაასაბუთონ რატომაა საჭირო ბუნების

ცოდნა და დაცვა, რატომაა ის

დაკავშირებული ადამიანის სიცოცხლესთან.

დაკვირვების საფუძველზე დაასკვნიან რომ

გარემოს დაცვის წესები აუცილებლად უნდა

დავიცვათ. მოსწავლეებს ახალი უნარები

უნდა გამოუმუშავდეთ რათა აიმაღლონ


სამოქალაქო ცნობიერება და არსებულ

გარემოსთან კომუნიკაცია დაამყარონ.
მიზნობრივი ჯგუფები
მოსწავლეები, მასწავლებელი
ამოცანების განსახორციელებლად საჭირო
ინფორმაციის მოძიება:
ვადები.
დრო: 23.09.2019-25.09.2019

პირველ ეტაპზე მოსწავლეებთან ერთად

დავსახავ სამოქმედო გეგმას. გონებრივი

იერიშის გამოყენებით ისინი გაიხსენებენ

სიტყვებს რომელიც გარემოს უკავშირდება,

მათ ვაჩვენებ ვიდეო მასალას ევროპის

ქვეყნებში არსებულ გარემოს დაცვის

წესებსა და მოვალეობებზე, პარალელურად

ვუჩვენებ დაბინძურებულ ბუნებას სკოლის

ეზოსა და კლასის ფოტო კოლაჟსაც

გამოვიყენებ, რათა მათში უხერხულობის

გრძნობა გამოვიწვიო.

ინტერნეტსივრცის დახმარებით

მოსწავლეები მოიძიებენ ინფორმაციებს და

მათ დახარისხებაზე იმუშავებენ ჯგუფებში.

თითოეულ მათგანს ექნება თავისი

დავალება.

პირველი ჯგუფი:

იძიებს ინფორმაციას მოწესრიგებულ

გარემოზე.

მეორე ჯგუფი:

დაბინძურებულ გარემოზე

მესამე ჯგუფი:

დახარისხებული ნაგვისგან შექმნილ

ნივთებზე.

მეორე ეტაპი:

დრო 26.09.2019-30.09.2019

მოსწავლეები გამართავენ დისკუსიას

სუფთა გარემოს მნიშვნელობის შესახებ

გააკეთებენ დასკვნას რომ აუცილებელია

ყველა ჩაერთოს ამაში, გაიხსენებენ

თავიანთი ცხოვრებიდან ისეთ შემთხვევებს

როცა ნებით თუ უნებლიეთ დააბინძურეს

გარემო და ერთმანეთს დაპირდებიან რომ

შეცვლიან ასეთ ქცევას. შექმნიან

ფოტოკოლაჟს სუფთა და დაბინძურებელი

გარემოს შესადარებლად.

მესამე ეტაპი:

დრო: 01.10.2019


პროექტის პრეზენტაცია. შესრულებული

აქტივობების შეჯამება და დასკვნა: საჭიროა

დღესვე დავიწყოთ გარემოზე ზრუნვა

კლასსა და სკოლის ეზოს დასუფთავება.


რესურსები
თაბახის ფურცლები. ფერადი ფურცლები.

ბუკი, პროექტორი. ნაგვის პარკები,

ხელთათმანები, პირბადეები.


No comments:

Post a Comment